Steeds meer mensen steunen de actie ‘Help de Horeca’

De corona-crisis komt keihard aan bij horeca-ondernemers in ons land. Meer dan ooit vraagt deze tijd de handen ineen te slaan. Help de Horeca is een initiatief dat in het leven is geroepen door Koninklijke Horeca Nederland. Het tussentijdse resultaat is inmiddels de 1.1 miljoen euro voorbij.

bier en spijs

Konklijke Horeca Nederland ondersteunt samen met horecapartners de Nederlandse horecaondernemers met deze sympathieke actie. Via het platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen worden aangeschaft door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt.

Waardebonnen

“Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal of bezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd helpen”, aldus Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland.

HorecaHelpt

Naast dit fantastische initiatief ontstaan ook kleinere initiatieven die aandacht verdienen. Daarom heeft KHN HorecaHelpt gelanceerd. Dit is een platform via Facebook, waarop iedereen die de horeca een warm hart toedraagt zijn of haar initiatief kan delen.HorecaHelpt biedt een plek om vraag en aanbod samen te brengen, ideeën te delen en met elkaar het gesprek aan te gaan. Jij kunt ook jouw initiatief via Facebook delen. Gebruik dan wel de #HorecaHelpt.

Tussenstand

Periodiek wordt er een tussenstand gedeeld van de stand van zaken rond de actie Help de Horeca. Op woensdag 8 april waren 6450 aangesloten, waren er ruim 25.000 waardebonnen gekocht voor een bedrag van ruim € 1.180.000. Dat is natuurlijk een substantieel bedrag, maar daar kan nog veel meer bij. Dus heb je nog geen bonnen gekocht, ga dan nu naar het platform en help de horecaondernemers in deze lastige periode.